اولين نشانه جدي ورود آمريكا به عراق
درباره عمليات پيچيده كاظمين
 
 
در واقع آنچه پنجشنبه گذشته رخ‌داد، تلاش براي اجراي دنباله عمليات «شكست ديوارها» در عراق است كه به واسطه آن داعش ۳۱ تیرماه ۱۳۹۱ ، بخش اول آن را با طراحی ۴۲ عملیات انفجاری سهمگین و تاثیر‌گذار در مناطق هدف و در ادامه ، حمله به ۸ زندان در خاک عراق آغاز کرده...

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،پنجشنبه هفته گذشته ۲۷ شهريور داعش اقدام به طراحي يك عمليات پيچيده كرد كه هدف از آن حمله به زندان «العدالة» درمحله كاظميه بغداد (كاظمين) بود كه خنثي شد.

سرتيپ «العميد سعد معن» سخنگوي فرماندهي بغداد اعلام كرد اين حمله به‌وسيله يك خودروي بمب گذاري شده و حملات خمپاره‌اي انجام شد كه ۸ كشته و۶۰ زخمي برجاي گذاشت. اين بمب در «ساحة الجواد» منفجر شد و نيروهاي امنيتي بمب ديگر را در خيابان «المحيط» كشف و خنثي كردند.

در اين عمليات ناكام يك خمپاره روي پل شناور در منطقة «الكريعات» ، فرود آمد و ۳ خمپاره ديگر به نزديكي «الوقف السني» اصابت كرد.همچنين تعداد ديگري خمپاره و موشك كاتيوشا در محوطه نظامي «العدالة» در نزديكي زندان فرود آمد. اين درحالي است كه نيروهاي امنيتي نيز ۲ نيروي انتحاري را درحالي كه به خود جليقه انفجاري بسته و براي شكستن حلقه امنيتي از دايره پنجم كاظمين تلاش مي‌كردند دستگير نمودند. اين دو نفر با انجام عمليات ايذايي قصد فريب مأموران را داشتند تا پس آن از ۲ خودرو بمب گذاري شده را وارد حلقه امنيتي كنند.

بنابراين ما شاهد اجراي يك عمليات پيچيده از سوي داعش بوده‌ايم كه به‌واسطه هدايت خودروهاي انتحاري ، خودروهاي بمب گذاري‌شده ، حملات خمپاره اي و نيروهاي انتحاري انجام شد اما هدف يالثارات از شرح جزئيات اين عمليات صرفا توصيف يك حمله معمول تروريستي در عراق نبود. در واقع اين اولين عمليات نفوذ بود كه توسط پياده نظام داعش و پس از آغاز حملات هوایي آمريكا انجام شد كه حكايت از ۲ نكته قابل توجه دارد.



اول اينكه داعش عليرغم حملات هوايي آمريكا همچنان هسته سلولي عمليات خود را حفظ كرده و دوم آنكه با شدت بيشتري قصد نفوذ به كمربند امنيتي بغداد را دارد. اين درحالي است كه روز يكشنبه ۳۰ شهريور گردان هاي حزب الله عراق نيز گزارش دادند كه روز پيش از حمله داعش به زندان «العداله»، نيروي هوايي آمريكا عامدانه و در حالي كه از محل استقرار نيروهاي بسيج مردمي و افراد منتسب به گردان‌هاي حزب الله عراق مطلع بوده است اين نيروها را در منطقه العويسات در شمال بابل مورد حمله قرار داده است كه ظاهرا بهانه آن، هدف قرار دادن نيروهاي داعش در «جرف الصخر» درنزديكي اين منطقه بوده است.

در واقع آنچه پنجشنبه گذشته رخ‌داد، تلاش براي اجراي دنباله عمليات «شكست ديوارها» در عراق است كه به واسطه آن داعش ۳۱ تیرماه ۱۳۹۱ ، بخش اول آن را با طراحی ۴۲ عملیات انفجاری سهمگین و تاثیر‌گذار در مناطق هدف و در ادامه ، حمله به ۸ زندان در خاک عراق آغاز کرده و ۳۰ تیر۱۳۹۲ با حمله به زندان «ابوغریب» و آزادی ۵۰۰ زندانی ، آن را به پايان برده بود.

عمده اين زندانيان اعضاء خطرناک القاعده در طول دوره اشغال عراق محسوب می شدند که به جرم انجام عملیات های خرابکارانه دستگیر و زندانی شده بودند. برخی تحلیل‌گران معتقدند توانایی «داعش» برای گسترش بحران به عراق نه به دلیل قدرت نمایی و تثبیت حضور در سوریه ، بلکه پس از آزادی عناصر قدرت مندی ایجاد شد که در عملیات زمان بندی شده «شکست دیوارها» دوباره به جمع فرماندهان میدانی درعراق بازگشتند. زیرا آنها دارای شبکه وسیع تحت امری بودند که توانایی بالای تحرک و لجستیک در عراق را بر ایشان فراهم می ساخت.

چنانچه با پایان موفقیت آمیز بخش اول عملیات ، مرحله دوم آن با نام «درو کردن سربازان» از ۸ مرداد ۱۳۹۲ آغاز شد. اين درحالي است كه در آن مقطع نيز اجراي چنين عمليات دقيق و مرحله به مرحله‌اي بدون همكاري اطلاعاتي امكان‌پذير نبود.بنابراين به نظر مي رسد براساس تجربه ياد شده بايد بيش از پيش نسبت به ورود آمريكا به ميدان نبرد عراق و سوريه هوشيار بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :